Slapen

Meer kennis over slaap helpt om beter te slapen

Goede slaap is onontbeerlijk om goed te kunnen functioneren. Na een goede nachtrust uitgerust wakker worden is voor honderdduizenden Nederlanders echter niet vanzelfsprekend. 30% van de volwassenen zegt wel eens slecht te slapen. De slaapexperts van Somnio geven je hier informatie en tips over een aantal interessante onderwerpen rondom het slapen.  

 

Slaap je slecht wil je beter gaan slapen? De Somnio online slaaptherapie helpt je slaappatroon blijvend te verbeteren.


Slaapproblemen

Wat zijn de meest voorkomende slaapstoornissen? Wat moet je weten over symptomen en behandeling van slapeloosheid, slaapapneu, rusteloze benen en andere slaapproblemen?

Slaap en Ouderen

Ons slaappatroon verandert naarmate we ouder worden. Hoe slaap je goed op hogere leeftijd?

Ploegendienst en Slaap

Werken in wisselende diensten heeft veel impact op je slaap. Wat kan je doen om zo goed mogelijk te slapen, ook als je in ploegendienst werkt?

Slaap en Kinderen

Hoe verandert het natuurlijke slaappatroon van babytijd tot pubertijd? Welke slapproblemen komen vaak voor en wat kan je eraan doen? 

Slapeloze nachten

Niet in slaap kunnen komen, wakker worden en niet meer verder kunnen slapen of te vroeg wakker worden: Slapeloosheid - wat is het en wat kan je eraan doen?

Wat moet je weten over slaapmiddelen?

Slaappillen op recept, melatonine, kruidenmiddelen van de drogist...  Hoe werken deze middelen en wat zijn de risico's?

Slaapproblemen bij Vrouwen

Vrouwen hebben vaker slaapproblemen dan mannen. Wat kan je doen als je slecht slaapt tijdens de menstruatie, zwangerschap of overgang? 

Slaappillen kunnen tijdelijk helpen, maar verdoezelen alleen de symptomen. Met een slaaptherapie pak je de bron van het slaapprobleem aan en slaap je blijvend beter.


Lees ook onze nieuwsitems:

Webinar ’Wake up call: Slaap voor een fit brein!’

meer lezen

Vergoeding Somnio slaaptherapie: Maak er gebruik van

Slaap je slecht? De Somnio online slaaptherapie helpt bij problemen met inslapen en doorslapen. Een slaaptherapie helpt op de lange duur beter dan slaapmiddelen - zonder de nadelen van dien.

meer lezen