4-weekse Somnio slaaptherapie

Beter slapen, zonder pillen

Eindelijk weer een goede nachtrust en uitgerust de dag door! 

 

De 4-weekse slaaptherapie van Somnio helpt je om beter te slapen - zonder pillen en middeltjes. Met deskundige begeleiding en praktische adviezen. Vanuit je eigen omgeving, maar toch persoonlijk.  

 

Je pakt het slaapprobleem bij de bron aan

Tijdens de 4-weekse Slaaptherapie van Somnio leer je:  

 

Efficiënter slapen met aangepaste bedtijden

 

Hoe je voor een optimale slaapomgeving zorgt

 

 

Slapen zonder pillen en middeltjes

 

Negatieve gedachten rondom slaap los laten

 

Hoe je je goed voorbereidt op de nacht

 

Ontspannen en sneller inslapen


Exclusieve aanbieding voor Zorgboogextra-leden

 

Zorgboogextra-leden ontvangen korting betalen voor de 4-weekse Somnio slaaptraining slechts € 128,-.


Zo verloopt de online slaaptherapie

Na een goede nachtrust ga je alert en uitgerust door de dag. Wij helpen je graag om dat te bereiken. De Somnio Online Slaaptherapie  is een bewezen effectieve methode om blijvend beter te slapen. Hier lees je hoe de slaaptherapie verloopt.

Jouw situatie

Allereerst brengen we je slaapprobleem en situatie in kaart m.b.v. vragenlijsten en een slaapdagboekje. Zo kunnen we de slaapadviezen op jouw situatie afstemmen. 

Inzicht in je slaap

Je houdt dagelijks via onze website een slaapdagboekje bij met tijden van naar bed gaan en opstaan, de geschatte inslaapduur, hoe vaak je ‘s nachts wakker werd, enz. Zo krijgen we een overzicht over je slaap en voortgang.

Praktische adviezen

Nadat je minimaal 7 nachten hebt bijgehouden, stuur je het slaapdagboekje op. Je ontvangt via de website een consult terug. Je kan het consult lezen wanneer het je uitkomt.


Elk consult bevat duidelijke, praktische opdrachten en adviezen voor de komende week. Deze zijn gericht op gedrag en gedachten rondom het slapen. 

De slaaptherapie omvat 4 consulten en duurt minimaal iets meer dan 4 weken. Onderbrekingen zijn mogelijk. 

Persoonlijke begeleiding

Een ervaren slaapconsulent begeleidt je gedurende de slaaptherapie, stemt de adviezen op jouw situatie af, geeft je feedback en beantwoordt vragen. 

Helpt een slaaptherapie langdurig?

Met een slaaptherapie krijg je weer meer grip op je slaap. Onderzoek heeft aangetoond dat het effect van de slaaptherapie langdurig is. Ook later, als je weer last zou krijgen van het slaapprobleem, weet je wat je moet doen. 

 

✓ Bewezen effectief

✓ Persoonlijk

✓ Pak de oorzaak aan

✓ Slaap blijvend beter

✓ Gemakkelijk vanuit thuis

✓ Erkende slaapexperts

 


Vergoeding

De Somnio slaaptherapie wordt ook door onderstaande verzekeraars (gedeeltelijk) vergoed, afhankelijk van de aanvullende verzekering. Check je polis of neem contact op met je verzekeraar voor actuele informatie over vergoeding. 

  • Avéro Achmea: vanaf een Intro aanvullende verzekering max. € 150 per kalenderjaar
  • FBTO: met de module Conditie en Fitheid tot max. € 150 per kalenderjaar
  • Gemeenten Optimaal: vanaf aanvullende verzekering 'Aanvullend 1' max. € 150 per kalenderjaar
  • ONVZ: afhankelijk van het aanvullende verzekeringspakket per persoon per kalenderjaar max. € 75 met Extrafit, max. € 150 met Benfit, max. € 250 met Optifit max. € 325 met Topfit en max. € 500 met Superfit
  • OZF: met AV Compact en AV Royaal max. € 150 per kalenderjaar
  • Pro Life: met een Smallpolis, Mediumpolis, Largepolis, Extra Largepolisaanvullende verzekering max. € 150 per kalenderjaar
  • VGZ: Vergoeding voor Somnio Compact (4 consulten) en Somnio Plus (8 consulten) slaaptraining voor collectief verzekerden van aangesloten ouderen-, thuiszorg- en patiëntenorganisaties. Bekijk meer informatie over vergoedingen op de website van VGZ
  • Zilveren Krui: vanaf een 1 ster aanvullende verzekering max. € 150 per kalenderjaar
  • Zorg en Zekerheid: eventueel vergoeding mogelijk in het kader van 'preventieve cursussen'. Neem contact op met de verzekeraar

Andere verzekeraars vergoeden de slaaptherapie mogelijk ook. Vaak is er in de aanvullende pakketten vergoeding mogelijk voor cursussen over ‘leefstijl’, ‘gezondheid’ of ‘preventie’ e.d. Neem hierover contact op met je verzekeraar.